vrijdag 10 april 2009

MSN .... misschien toch handig

Ding 14
Eigenlijk was chatten via een instant messaging service niet zo mijn ding... maar wat niet is kan komen. Maar als je kijkt naar je telefoonkosten, mobiel of vast, dan is deze tool zo gek nog niet.

Ik heb weleens de chat van mijn dochter gebruikt toen ik in Italë zat om met thuis snel te kunnen communiceren over een probleem. Dat was super handig! Maar omdat je vaak andere manieren hebt om te communiceren, dan blijf het een beetje bij het oude... dus, weer thuis en er niet meer aan denken en alleen via een sms (ook duur) of de email communiceren. Ik denk dat als ik alleen met mijn eigen leeftijdgenoten zou moeten communiceren, dat ik msn helemaal niet zou gebruiken. Maar mijn functie op een middelbare school dwingt me om op een andere manier met moderne communicatiemiddelen om te gaan. Eigenlijk is het hetzelfde liedje ... onbekend maakt onbemind. Ik wist niet hoe ik bijv. msn moest gebruiken, dus deed ik het niet.

Ik heb nu een eigen account aangemaakt bij windows messenger en mijn dochter uit Italië eraan toegevoegd. Hoeveel ik het ga gebruiken weet ik niet, maar ik denk dat het handig kan zijn als je snel van gedachten wilt wisselen met een collega over een onderwerp of dat je advies nodig hebt bij iets dat je snel moet verwerken. Ik denk dat een chatfunctie binnen de electronische leeromgeving (ELO) goed gebruikt zou worden, m.n. door leerlingen. De ELO (It's Learning) heeft al een functionaliteit waardoor je kunt zien wie aangemeld is. Als ik in de lijst zie wie online is, en ik weet bijv. dat er een boek voor één van hen gereserveerd is en klaar ligt - dan stuur ik snel een berichtje. Ik gebruik de ELO ook voor mijn rappelactiviteiten, alhoewel de verbindingen met AURA nog niet gerealiseerd zijn...wordt eraan gewerkt, dus roei ik voorlopig met alle riemen die ik kan vinden!

1 opmerking:

  1. Mooi bedacht om via de ELO berichtjes te sturen. Jouw bootje heeft alles in zich om zeewaardig te worden.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen