dinsdag 7 april 2009

You Tube ...wat een mediatheek!

Ding 16

Ik heb wel vaker You Tube gebruikt om liederen op te zoeken voor de band waarin ik zing. Wij staan er nog niet op als band, maar de bands van mijn kinderen wel. De kwaliteit van alle filmpjes is niet altijd even goed, maar dan ga je gewoon op zoek naar een andere die een betere weergave heeft.
Mijn jongste zoon, Aaron , heb ik gevonden met een demonstratievideo over een aantal gitaar solo's.

Het is geweldig dat ik een aantal van mijn favoriete muzikanten en bands daarop kan vinden. Bijvoorbeeld, Phil Keaggy vind ik een geweldige muzikant. Ook de band Iona maakt geweldige muziek. Maar ook oude filmpjes en liederen die je niet meer in de winkel kunt vinden zijn daar soms wel te vinden. En de kracht is dat er heel veel mensen zijn die al die informatie met elkaar delen! Eigenlijk kunnen we als fysieke mediatheek of zelfs als openbare bibliotheek moeilijk daarmee concurreren. We kunnen niet anders dan web 2.0 denken en handelen willen we de klanten die we bedienen nog als klanten vasthouden.

Naast muziek is You Tube een geweldige bron voor nieuwsberichten (aardbeving in Italiƫ), voor instructie-en informatiefilmpjes over allerlei onderwerpen, zoals we dit hebben ontdekt tijdens de cursus 23 dingen. Ik denk dat we als school zeker meer gebruik hiervan gaan maken voor verschillende vakken. En we hebben gezien hoe divers de informatie hierop is.

1 opmerking: